måndag, oktober 12

Frost på marken = bra

Utnyttjade dagen.

Jobbade till lunch, körde sedan direkt ut till skogen och la ett spår. Hem igen, fyllde på krävan och sedan ut i skogen med hundarna.

Pep gick spåret och jag måste säga att dessa vintriga och hårda spår passar honom perfekt så här bra har han inte jobbat på i spåret någonsin. Tog en vinkel väldigt fint. Dvs fortsatte rakt fram, blev "förvånad" och jobbade sig sedan tillbaka, hittade och jobbade fint till slutet.

Jag har dock problem med att hitta belöningar som fungerar. Det ända han vill ta ute i skogen är gotta. Alla leksaker blir ratade. Han försöker inte ens att leka med mig utan vill bara spåra upp mer godis. Kanske kan jag göra så att jag har extra gott godis i fickan som har får i belöning för att han hittat leksaken. Tja det där får jag fundera lite mer på.

Ellagumman haltar nu igen, fick sig en omgång av Pepson vid promenaden och nu haltar hon. Det är en klo som gör lite ont. Den är öm men inte trasig eller något såndant. Den ser ut som en nagel kan göra när en vänt den åt fel hål om ni förstår vad jag menar. Bara tanken på det får det att göra ont i naglarna. Tror att det är ungefär det Ella råkat ut för. Det blir vila imorgon för henne...

Nu är det natti natti, ska upp och förhandla med tonårshormoner imorgon

2 kommentarer:

Linda sa...

Du kanske kan testa att ta ut honom i skogen utan träning och leklekleklek toklek i ett par veckor. Hitta leksaker överallt, äg dem själv och så vidare om du inte redan testat det förstås... Funkade på Athos, han var jätteseg på kamp i spårslut. Ville inte alls. Tog jättelång tid att få honom att fatta att spåret var slut, nu är det lek som gäller men det blev ett mycket bättre sätt att avsluta än godis (för han trodde också att det skulle gå att hitta mer om man fortsatte kuta runt).

Mackan sa...

Vad duktiga ni är!! Läste om vilspåret som korsade och han jobbade på i rätt spår efter att ha kollat av. Det är verkligen bra!!

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: