onsdag, oktober 21

Dagens

Har jobbat på lågstadiet några dagar nu. Förra veckan jobbade jag ända till fyra och då kom husse förbi och hämtade lilla Peppen som följer med mig på jobb. Han har hela bilen att vistas i under dagarna så den är inte längre ren. Men jag kan i alla fall hälsa på honom under dagen för en lite kort promenad samt lite träning. Från början var det svårt att koncentrera sig med en massa barn i bakgrunden men nu bryr ha sig inte alls. Det är störningsträning det.

Igår upptäckte jag att det fanns en fin skog bakom skolan jag jobbade vid för tillfället. Jag var på samma ställe idag, men imorgon bär det av till högstadiet. Så för att utnyttja möjligheterna full ut gick jag ut och la ett spår med många svårigheter till min prickiga gubbe. Jag har gått försiktigt fram med spåret så för att undersöka lite vad vi kan och inte kan la jag ett med lite större svårigheter än vad jag brukar.

1. Jag gick normala men små steg
2. Det var nästan inga godisbitar i spåret
3. Hade lagt ut en pinne
4. En 90 vinkel
5. Korsade en stig
6. Frost och sedan dagg eller smält frost.

Som sagt det var bara ett test för att jag ska veta lite vad vi har att jobba med.

1. Spårade på noggrant och långsamt trots den ökade steglängden. Men han zigzagade lite.
2. Letade lite mer frenetiskt efter gottan.
3. Hittade pinnen
4. Klarade inte alls av vinkeln. Det var det svåraste. Jag bestämde mig för att han fick lösa det själv och tillslut hittade han tillbaka till spåret.
5. Att vi gick över en stig var inget han brydde sig om, fortsatte att spåra fint på andra sidan.
6. Liggtiden på över 2 timmar gjorde att frosten smält kan tänka mig att det gjorde en del med doftmarkeringarna.

Allt som allt är jag nöjd med dagens övning och jag fick helt klart klara besked. Vi måste träna på vinklar! Längden på spåret betyder mindre.

Idag fick Pepson även träffa några tjejer ur min klass. Han skötte sig som vanligt super.

Inga kommentarer:

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: