torsdag, november 18

Saker att göra med en stol

Bestämde mig för stolen.

Tog fram den och visade för Pep att det var dags att träna. Först ville jag bara se vad han hittade på med den.

1. sätta upp en tass
2. ställa sig upp med båda tassarna och spana
3. bita i den och bära den en bit
4. knuffa på den
5. backa bort från den
6. lägga sig bredvid
7. lägga sig bredvid och skälla

Min tanke med stolen är att han ska springa runt den så att jag sedan med lätthet ska kunna göra flera repetitioner av inkallning med stå och ligg. Pep ska springa ut, runda och springa tillbaka. Jag behöver med andra ord inte gå bort lägga honom och gå tillbaka. Vi vinner en massa repetitioner på detta. Plus att jag vid sidan av tränar inkallning från ligg, stå och ligg kortare sträcka. Detta är dock en bit fram i vår träning för tillfället håller vi mest på att träna stå framför och i rörelse mot mig. Jag backar och Pep går mot mig.

Men innan februari tävlingen ska vi vara klara med det.

1 kommentar:

Mackan sa...

Vad fränt med stolen. Bra idé också.
Ja, kom ner hit och träna vettja! Tåg eller flyg. Jag hämtar dig. :D
Kunde nog utbyta en hel del idéer du och jag. :)

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: