söndag, november 7

Appellen avklarad

Ojoj vad det här känns fint. Vi klarade oss! Inte med världens bästa marginaler men ändå. Jag är så glad att jag inte vet vad jag ska ta mig till.

På söket fick vi bara en 6:a och en 7:a av båda domarna. Inte för att det gick dåligt. Han hittade första markerade och gick ut fint på påvis. Men så när han sprang fram till figgen så måste han ha fastnat i sökrullen på något sätt så den gick sönder. Som tur var hade jag min och inte Monicas. Men med trasig sökrullen går det ju inte fortsätta. Jag lägger Pep och tokspringer till bilen och hämtar Monicas rulle. Tar på den och inser sedan att jag inte vet vad som är oavsökt eller vart vi var någonstans. Jag tappade lite fokus där. Så vi hittade en figge och fick oavsökt eftersom tiden tog slut. Trots detta var jag så lycklig för han hade trots allt plockat sin rulle och markerat. Det var den största vinsten för mig.

Efter söket vart jag mer avslappnad och inte så nervös. Budföringen vet jag att han älskar så det var jag inte alls orolig för.

Sedan var det dags för lydnad och jag var väldigt duktig. Inte nervös och hjälpte min älskade Pep på alla sätt och vis. Fick lite dåligt betyg på linförigheten men jag tränar aldrig det med koppel så han var lite ofokuserad pga det. Eller att jag var lite nervös men att jag sedan fångade upp honom ändå. Mot slutet så gick han som han brukar göra. Fast vi avslutade linförigheten med ett sedvanligt hopp och bus när vi skulle springa. Äntligen lek tänker gubben och hoppar och studsar som en liten boll. Sedan flöt det bara på, vi nollade framförgåendet men det har vi inte klart på långa vägar så jag är inte förvånad. Resterande moment gick som på löpande band.

Här får ni poäng
Domare1
Linförighet 7
Framförgående 0
Platsläggande 10
Inkallande 10
Apporterande 9
Hopp över hinder 10
Platsläggande 10
Budföring 9,5
Sök 6

Domare2
Linförighet 8
Framförgående 0
Platsläggande 10
Inkallande 10
Apporterande 9,5
Hopp över hinder 10
Platsläggande 9
Budföring 9,5
Sök 7


Det jag är mest nöjd med är att han plockade rullen och att jag var så duktig på lydnaden. Att jag tog hand om min hund.

5 kommentarer:

Mackan sa...

Åååh vad stolt och glad jag är!!! Haha, oj vilken mardröm att rullen går sönder!
Iskallt att springa och hämta en ny.

Vilka superfina betyg ni hade efter fritt följ och framförgåendet!! Bådar gott för framtiden!

GRATTISKRAMAR!!! Pussa Peppen från mig och ge honom ett stort ben!

Anonym sa...

Grattis ! Så himla bra jobbat =0)
Fina poäng på lydnaden !!!!!

Ninna & Stitch

Jessica sa...

Grattis igen. Puss på er båda :)

Anonym sa...

Grattis grattis! Vad kul! Du vill inte låna en ålderstigen foxterrier så att du får veta att du lever? ;)

//Sofia och Huxley

ellapix sa...

Sofia du är bäst! Hucken är ju SÅÅ snäll han tar jag mer än gärna under mina vingar...

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: