lördag, november 20

Min kära lilla tant

Om det går att vara hög på sina egna hormoner är Ella det nu. Hon har inte alls begripit hur hon ska bete sig. Hon smörar som tusan för Pep men så när hon smörat klart då tycker hon att det är dags för henne att rida på honom. Haha ni kan tänka er hur det ser ut.

Ella den lilla latmasken som aldrig vill ut mer än om nöden kräver det står nu hela tiden vid dörren och flörtar med mig och husse för att se om det går att lura till sig en extrapromenad. Var ute över en och en halv timme idag och Ella visade inga som helst tecken på att hon ville gå hem. Hon brukar annars gå vääldigt sakta när vi går bortåt och pinna på ordentligt när det är hemfärd. Borta bra men hemma bäst är helt klart ett ordspråk som passar henne som hand i handske.

Hundmöten går oxå smärtfritt. Annars gillar hon ju inte andra hundar och det känner ju Snoddas som spänner sig lite med nu när hon älskar alla hon möter så går han lugn som en filbunke vid min sida. Ella däremot gnäller lite vid varje hundmöte. Som att det ska få dem intresserade. Vad jag lärt mig är gnäll inte sexigt. Ella har det som raggningsknep. Kanske är det bra då hon ju faktiskt passerat 10 strecket och inte vet sitt eget bästa.

Ella har en massa andra knep oxå. Bland annat har hon lärt sig precis hur hon ska göra för att Snoddas ska hoppa ned från soffan så att hon kan ta över den bästa platsen i vardagsrummet. När han ligger och myser bredvid mig så sätter hon sig nedanför och skäller ett glatt och peppande skall. Typ en lekinvit. Vilket Snoddas aldrig kan motstå, vips är han nere på golvet och utan att vi ens märkt det har Ella övertagit hans plats. Hon är så smart den lilla tanten.

Inga kommentarer:

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: