tisdag, september 2

Träningsvärk

Har än en gång ringt till veterinären. Tycker att mina hundar inte är annat än sjuka för tillfället. Efter frukost och promenad så började Ella helt plötsligt att skaka och gäspa. Efter en timme ringde jag veterinären och kollade tempen på henne. Ingen feber. De trodde att hon har ont någon stans och det kan jag nog förstå. I söndags var vi och klättrade i berg. De har ju inte dålig kondis på något sätt, men jag kan tänka mig att hon har lite ont i ryggmusklerna som helt enkelt fick jobba lite mer än vanligt. Jag har oxå träningsverk, fast i låren. Det var mycket uppför och höga hopp. Ella har ju lite svårt för att ta det lugnt oxå så hon sprang dubbelt så mycket och hittade egna små skrevor att undersöka och hoppa över. Ixxi var lite mer balanserad och gick där vi gick, letade enkla vägar och arbetade inte ihjäl sig. Dessutom tyckte hon att det var lite läskigt när det skulle hoppas från allt för höga stenar eller när det var för smalt det hon skulle hoppa till. Ella älskade det!

Men idag får hon som sagt betala för det roliga. Märkte lite igår att hon var stel, ville inte hoppa från soffan och så. Men att det skulle bli så här illa. Lilla gumman.

Nu har hon slappnat av och ligger inlindad i en fleecepläd för att bli ordentligt varm.

1 kommentar:

Anonym sa...

Stackars liten..säkert träningsvärk..Hoppas det går om,du får massera henne lite..;)
Bittan / Tackomatten
aspertorp.webblogg.se

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: