fredag, oktober 5

Så ja

Just nu ligger vi lite lågt, jag har börjat jobba. Tre dagar vi veckan är det 10 timmar. Det gör mig inte till den perfekte hundägaren. Men jag kämpar på. Tränar med hundarna lite smått vid promenader och så. Sedan så väntar jag på Ixxi ska börja löpa, hon håller inne med det. Fattar inte riktigt varför men men kanske vet hon vad som ska komma och vill inte lämna hemmets lugna vrå. Men bara för att jag vet att hon snart kommer att vara borta igen så känner jag ingen större inspiration att träna intesivt. Det blir mer någon slags "kommaihågträning" eller "integlömmabort" snarare. När hon kommer tillbaka, då ska vi ta tag i träningen och satsa stort på att ta oss upp i klasserna.

Idag har jag suttit med hennes päls i kanske fyra timmar eller nåt. Gissa om det fanns några tovor. Fattar det inte, tycker att jag håller efter och gör lite nu och då. Men det hjälper inte! Men nu borde hon i alla fall duga för morgondagens utställning.

Själv är jag allt för trött för att följa med, tre dagar på raken med tio timmar är lite väl mycket för en som varit arbetslös så pass länge...

Inga kommentarer:

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: