tisdag, oktober 9

Tjockisar

Okej då jag ger mig!

Nu har jag låtit en person vars omdöme jag alltid litar på att bedöma båda mina hundar vad det gäller övervikt. Jag har som sagt kämpat hela sommaren med att få ned Ella som jag efter frisering såg hade några extra kilon på kroppen typ ett eller två. Men det lyckades jag med ganska fort, men nu är hon uppe där igen. Alltså båda hundarna har några extrakilon.

Mutter, mutter

Jag har liksom inte tänkt att det varit slanka och välslimmade men inte tjocka. Har funderat vad som kan vara boven i dramat och så kom jag på att jag ju bytt foder. Jag blev varnad innan att det är fett men har inte tänkt på det så vidare mycket. Så nu blir det till att börja träningen igen, cykling får bli melodin för jag kan nästan inte ge dem mindre mat än vad de får. Plus att jag inte hinner promenera mer än vad jag gör, då måste jag gå en tvåtimmars promenad om dagen och när ska jag hinna det. Nu får de ca 45 minuter på morgonen och sedan lite blandat av hundvakten beroende på väder ibland en timme och ibland en halvtimme. Det tycker jag inte är lite promenad. Framför allt med tanke på att jag inte går sakta och lufsigt utan det är raskt, knappt så att de får tid att lukta och snusa på alla intressanta doftfläckar. Det tycker inte jag är lite motion, men som sagt med det nya fodret så är det kanske inte nog. De måste kanske springa bort lite oxå. Jag vill ju inte så gärna gå i skogen då allt fastnar i Ixxis päls.

Slutsatsen är med andra ord mer motion eller kraftigare i alla fall...

Inga kommentarer:

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: