söndag, oktober 7

Ixxi utställd

Nu har Ixxi varit till Sundsvall, själv orkade jag inte då jag jobbat 10 timmar tre dagar på raken. Var helt slut och hade inte orkat med att vara vaken så länge, framför allt hade jag inte orkat köra.

Det hade i alla fall gått bra för henne, hon har nu fått sitt allra första CK och jag är hur nöjd som helst. Enligt Ixxis ägare hade det gått ännu bättre om hon inte varit så tjock(?!) Jag fattar ingenting. Kanske är hon som Ella smyg tjock så att jag inte ser det för pälsen, men jag tycker det är konstigt för jag motionerar henne minst en timme om dagen och då är det inga gå och nosa promenader utan i rask takt tar vi oss framåt. Sedan så äter hon inget för tillfället. Min teori är att det mesta av hennes tjockhet kommer sig av hormoner. Hon brukar svälla upp rejält när hon är skendräktig, det konstiga i det är att hon inte löpt än. Som tur var är jag ledig nästa veckan så jag får ta och kolla upp henne.

Här kommer i alla fall hennes kritik
Well-built with a lot of substance. Correct head, ears, eyes and teeth. Good topline. Well angulated. Moves well. A little loose in elbows. Good coat.


Detta gav henne ett ck samt en sjätteplacering bland alla tikar

Inga kommentarer:

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: