tisdag, oktober 9

Hjälpa till

Nu har jag betsämt mig för en ny strategi. Jag har en hund i min omgivning som inte kommer på inkallning. Så fort den ser mina hundar så kommer den glatt springade. Den är snäll och försiktig så det är ingen fara. Men den lyssnar inte ett skvatt på sin matte. Jag har sagt till henne en gång, typ "varför har du hunden lös när den inte lyssnar"? Men det verkade ju inte hjälpa så nu idag tog jag till nästa strategi.

När hunden kom mot oss sa jag "gå härifrån" stampade lite i backen med foten och såg lite dominant ut. Hunden blev helt paff och vågade inte komma fram. Gick en lov runt och ställde sig och kissade. Matte däremot blev väldigt glad. Ibland kan det ju vara läskigt att säga till andras hundar för en vet inte om det kommer en utskällning från matten eller hussen. Men kanske är det så att många som har olydiga hundar och som lider av det blir glada för att hunden inte lyckas komma fram. Hon blev det i alla fall och det ska jag ta med mig till nästa gång det inträffar. Oss ska han i alla fall inte lyckas komma fram till och få sin belöning. Haha!

Inga kommentarer:

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: