fredag, oktober 12

Mårrrr

Snart kommer jag att vara ovän med områdets alla hundägare. Det är bara ett faktum. Jag har gått från att säga till hundägare till att säga till hundar. Det verkar nämligen inte fungera att säga till ägarna, de fattar inte att deras hundar gör fel eller beter sig illa.

Dagens händelse var droppen som fick bägaren att rinna över. Liten tillbaka blick, titt som tätt så möter vi en boxer, den ser söt och snäll ut. Men så fort vi kommer nära lägger den sig i lekställning och när vi är precis brevid så hoppar den ut i kopplet och skäller. Den har så klart flexi, jag hatar flexi. Detta har hänt ett flertal gånger och mina hundar (idag bara Ella) börjar ogilla situationen och svarar tillbaka. Vad hände idag då; jo jag skällde tillbaka. Kunde bara inte hålla mig längre så när hunden hoppar fram och skäller så skällde jag tillbaka. Sa till hunden på skarpen att så här gör man inte. Sedan tittade jag argt på ägaren och gick vidare. Jag har helt enkelt tröttnat. Hoppas att det har hänt något till nästa gång, att han skäms och går och gömmer sig i skogen eller nåt. Allt för att mina hundar inte ska bli utsatta för det där.

Morrr

Ps. snart måste vi nog ta bort bilderna på mig på klubbens hemsida, annars kommer folk inte längre att vilja gå kurs hos oss - "det är ju hon den där som bara morrar och skriker"

Inga kommentarer:

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: