fredag, oktober 3

Det får ta tid

Efter all sjukdom, eller tja jag ska inte överdriva. Helt sjuka är de ju inte. Men vi kan inte göra så mycket mer än att träna in bus och trix. Husse har tex lärt Ella ett nytt bus. Han säger "Vem är boss?" och Ella går fint och ställer sig bredvid mig. Så sant som det är gjort.

Ixxi har varit bra i magen i två veckor nu vilket känns väldigt bra, men magen påverkar henne inte lika mycket som nackbekymren gör. Jag har börjat utöka promenaderna lite men vågar inte låta henne göra allt för mycket. Efter två dagar upp för trappan till vår våning så började hon gny lite. Det är verkligen bäbissteg.

Nåja allt detta har fått mig att börja tänka att det kanske är dags för mig att skaffa den riktiga tävlingshunden. Den som kan jag kan göra allt med bruks, lydnad, agility och vallning.

Har varit i kontakt med några uppfödare i närheten och jag har fastnat för den här. De har jag dock inte fått svar från än. (skickade mejlet idag) Men av vad jag läser på hemsidan och om hundarna så tycker jag det känns bra. Känns än så länge som en seriös bruksuppfödare.

Inga kommentarer:

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: