onsdag, oktober 8

Tröttnar...

Nu orkar jag inte längre. Plockade fram lite mat till Ixxi och klickern till mig. Nu får det vara nog, det är så tråkigt att vara bara "vanlig" hundägare. Att inte kunna träna eller göra något alls. Så idag skiter jag i att Ixxis mage kanske reagerar på att den får för mycket mat.

Jag tog fram klickern och började träna på att backa. Bakdelsträning är aldrig fel och helt perfekt när en bara har ett vardagsrum att nyttja.

Först testar hon allt hon kan
Sedan när hon fått några klick börjar hon skälla
Hon testar ännu mer och skäller ännu mer
Så när hon börjar förstå vad hon ska göra då avtar skällningen

Efter bara tio klick hade jag en hund som gick ett till två steg bakåt. Ixxi som har så svårt för det där. Men se även svårigheter är till för att övervinnas.

Inga kommentarer:

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: