torsdag, oktober 16

Återbesöket


Nu har Ixxi varit och tagit sitt andra blodprov. Det här visade inget alls eller inga onormala värden i alla fall. Vilket ju känns väldigt skönt. Han bli ganska orolig förra gången, konstiga blodvärden är ju inte att leka med. Men men nu kan jag släppa det.

Men då hon varit dålig i magen en längre tid nu och det nya fodret inte verkar hjälpa. Hon får ett specialfoder för känsliga magar för tillfället, köpt hos veterinären. Det behövs så lite för att rubba balansen sedan tar det flera dagar att återställa den.

Här om dagen var det en kvinna som gav Ixxi en godis när vi var ute och gick. Jag han liksom inte med, var inte beredd helt enkelt. Har aldrig varit med om det förr... nåja hon fick en godis av kvinnan och sedan dagen därpå var magen ur balans igen.

Så för att se om det är något annat än bara en obalans ska de undersöka både mage och tarm. Det känns skönt, för jag tycker så synd om både henne och mig. Ixxi för att hon ju inte kan göra något kul, vi kan inte träna och eller gå långa promenader. Hon orkar helt enkelt inte de dagar då magen är i obalans.

Mig tycker jag synd om för att jag inte fått träna eller tävla, det som jag tycker är det allra roligaste med att ha hund, på väldigt länge.

Jag hoppas att det här ska ge resultat så att hon kan komma upp på fötter igen, den stackars lilla.

Inga kommentarer:

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: