onsdag, april 4

Tack för skaren

Precis när jag kom hem från jobbet så ringde telefonen. Möttes av en glad röst som sa "Det är så fint väder att jag inte vill vara inne. Tänkte fara ut till Pitholm och träna. Ska du med?" Jag som precis satt mig i soffan efter en eftermiddag fylld med möten svarade "självklart!" Täckisarna på och godiset packat.

Idag var vi på ett mer platt område men det var en hel del klurigheter ändå. På bara tre pass börjat förstå det här med flying. De två första passen av systemträning så kom han alltid upp till min sida och stannade där för att bli dirigerad ut. Han sprang inte så länge jag inte sa sök. Men dag så började han förstå att det är ok att springa. Han söker sig bra till min sida men stannar inte upp och inväntar mitt stickord.

En annan sak han lärde sig idag var att söka upp mig på avstånd. De första skicken var jag tvungen att kalla på honom för att han skulle se att han kunde springa diagonalt från figgen. Han såg aldrig upp utan började på en gång att springa rakt tillbaka till stigen. Men efter två "Här är jag" så tittade han upp och letade efter mig innan han satte iväg mot mig. En fin vinst!

Idag blev det minst 20 skick och han sprang på lika bra hela vägen. Det enda som märktes var att han la sig ned hos figgen när de bjöd på karra. Men så fort han sprang så gjorde han det fort fort. Fina fina peppen med världens bästa arbetsmoral.

Min lärdom - vi måste bli duktigare på att springa rakt ut.

Inga kommentarer:

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: