måndag, februari 28

Bättre och bättre dag för dag

Måste bara berätta!

Dagens träningspass, toppen. Full koncentration och bra lugna belöningar och Pepen var med mig hela tiden. Världens bästaste. Vi gjorde ett frittfölj som jag är mycket nöjd med och det viktigaste av allt jag tappade honom inte efteråt. Han var med på noterna och laddade om för nästa moment.

Det är mycket nyttigt för oss båda att träna med någon som komenderar. Vid inkallningen så stannade han inte (ny situation) så vi gör om och då tjuvar han på kommenderingen. Vi gör om den här gången blir det rätt.

Med tanke på hur mycket min hund minns av alla träningspass så tror jag nog att han lärt sig nu att inte lyssna på tävlingsledare. Men jag känner mig inte säker så vi fortsätter med det här ett tag till.

Sedan tjuvade jag tunga apporten av Annika. Jag och Pep tog den tillsammans ur hennes träningsväska. Vi var busiga tjuvar. Woho så roligt den var då. Efter två försök plockade han upp den från backen. Jag blev så glad att det trillade en tår. Trodde att det skulle ta år och dar att få honom att lyfta den.

Ibland är det så skönt att ha fel!

Inga kommentarer:

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: