söndag, januari 31

Träningsdag

Idag var det dags för ridhusträning igen. I snöyran tog vi oss dit, Pep och jag. Den här gången var han inte lika skällig. Nu var det bara när lek pågick nära inpå som det var svårt att vara tyst. Han var oxå mer koncentrerad på mig och visste varför vi var där. Jag vågade till och med ta av kopplet. Han är så fin och så duktig.

Vi tränar bara sånt som vi kan när vi är där för jag tycker än så länge att det är för stora störningar att lägga på vid nyinlärning eller för sånt som kräver mycket av honom. Vi försöker att bara ha kul.

Idag har varit en helt underbar dag, superhärligt väder och promenad med hela familjen. Nu ligger de alla och vilar runt oss. Pep hade varit så duktig när vi var och tränade att han fick springa lös idag. Det resulterade i att jag fick plumsa i midjedjup snö då Pep hittade resterna av en lax som någon slängt ut. Jag fattar inte vad folk slänger ut ibland.

För mig blev det i alla fall ett bra träningspass. Alltså Pep fick sin träning och jag fick lite jag med :)

Inga kommentarer:

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: