onsdag, januari 27

Insprerad

Findag.

I all den här hormonröran så har vi haft en väldigt väldigt väldigt fin dag. Promenaderna har varit lugna och fina. Kopplet har varit slakt och jag har inte fått armen dragen ur led då Pep gör sina galna kast efter doftfläckar eller vad det nu är. Idag var det så fint. Jag kände harmoni.

Inne har det oxå varit harmoni. Ella och Pep har varit så kärleksfulla mot varandra.

Mina två sötnosar.

Fick en hel hög med inspiration när jag pratade med Jessica här om dagen. Det är så inspirerande att prata med andra som förstår en. Oftast tycker jag att jag möter motstånd nuförtiden. Det är lite trist. Men jag tänker inte ändar mig och träna på något annat sätt. Det är dock tråkigt när det kommer till något som en gillar så mycket och när vi är så många som delar intresset. Jag får en känsla av att inte riktigt bli tagen på allvar. Det är något nytt för mig för att träna med klicker eller operant har idag blivit en vanlig metod som används av så många. Men det är tydligt att så inte är fallet här. Eller så har jag bara haft otur och inte mött de människorna.

Min inspiration för att träna har i alla fall inte varit så hög utan det har mest bara blivit det som måste göras. Jag har inte känt den där glädjen som jag brukar när jag tränar hund. Den där glädjen som gör att jag tänker och idéerna sprutar. Tack Jessica för att jag fick inspirationen tillbaka.

3 kommentarer:

Jessica sa...

gulledig:) Nu ska jag till tandis, håll tummarna!

Mackan sa...

Vi tampas med hormoner båda. ;)
Häftig bild!!
Jag röstar för fler bilder i din blogg. :)

ellapix sa...

Jag skulle gärna lägga ut mer bilder men jag skyller på kameran som inte alltid är med och att Pep får så röda ögon. Det är en fickkamera så jag måste använda blixten.

Ska försöka bättra mig.

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: