lördag, januari 16

Planen klar

Det är lördag, solen skiner och det är bara -7 grader. Helt underbart med andra ord. Jag bestämmer mig för att träna på klubben. Sätter mig ned och gör en plan. Det vet jag att jag borde göra oftare men jag glömmer bort det. Eller förtränger. Eller struntar i. När jag inte gör det så blir det oftast så att jag tränar på det vi redan kan. Det som går bra och där jag ser snabba resultat.

Nu gjorde jag med tanke på 2010 års mål en träningsplan för dagen. Som jag oxå höll mig till. Jag är stolt över både mig själv och Pep som alltid göra så bra ifrån sig på träning.

1. Framförgående - glömmer bort att träna så vi går inte framåt. Men jag ser att vi kunnat öka avståndet till targeten.

2. Apportering klass 1 - Pep griper apporten mer än gärna (så länge den är i trä) så nu tränade vi på att vänta på stickordet. Hemma i soffan tränar vi hämta och lämna metallen.

3. Platsliggning - Glömt bort att träna. Men jag ser inga som helst problem där. Det handlar bara om träningstid. Ligger stabilt och ner med huvudet när han kommer på det. Men jag har inte tränat att ligga länge så han sätter sig upp efter ett tag. Alltså gå tillbaka och förstärka liggandet. Men som sagt inget problem han vet om att han ska vara kvar på platsen.

4. Inkallande - Det här momentet har jag helt och hållet skippat att träna. Vilket gör att Pep inte har någon direkt aning om vad han ska göra. Sätter jag honom och ropar hit så sitter han fint kvar vid första försöket. Andra försöket lägger han sig ned. Där slutade jag och fick ta mig en funderare. Tränade ordet hit på promenad istället, när han spontant kommer i superhög fart. Satte honom och provade igen och jag ser hur det rycker i kroppen men han sitter fint kvar. Provar igen och han kommer rusande i hög fart. En liten liten seger för mig och snart så har vi nog en fungerande tävlings inkallning oxå.

Nu är middagen klar så jag återkommer med fortsättningen.

Inga kommentarer:

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: