måndag, februari 1

Grattis till mig

Idag har jag varit på mitt nya jobb för första gången. Jag har fått 40% på naturbruksgymnasiet här i stan. Jag ska undervisa i hundkunskap. Det känns så spännande och jag vill bara börja nu. Fast det har jag ju... kan inte riktigt förstå det. Att jag får arbeta med hund om dagarna inte bara kvällarna. Helt otroligt! Mest av allt kommer jag att uppskatta att få kollegor. Att ha någon att vrida och vända mina ideer med.

Jag var först inte säker på om jag skulle få jobbet. När jag varit på intervju så tyckte jag att de hade varit lite väl misstänksamma mot att jag tränar operant. Så jag trodde faktiskt inte att jag skulle få det. Men så ringde rektorn i morse. Hon lät tveksam i början av samtalet så jag tänkte direkt att hon skulle ringa och säga att någon annan skulle få jobbet. Men så var inte fallet och gissa om jag blev glad? Jag är som sagt mer van vid att de säger att jobbet gått till någon annan.

Nu när jag smält det hela, så snurrar tankarna runt i huvudet. Framför allt funderar jag lite på hur jag ska förhålla mig till den praktiska träningen. Vad jag vill att de ska ha med sig när de slutar kursen. Då tänker jag kanske inte direkt kunskapsmässigt utan känslomässigt. Vad vill jag att de ska ta med sig för hundsyn och hur kan jag förmedla detta.

Åh detta är underbart!

4 kommentarer:

Jessica sa...

Hipp hipp hurra :) Jättegrattis till dig!

Mackan sa...

Helt underbart jobb som passar dig som handen i handsken. Så glad för din skull!!!

Trevlig helg!

Anonym sa...

Stort grattis till jobbet! Lärare inom hund - kan det bli bättre?

/Anna

Ninna m Lilo&Stitch sa...

Grattis till nya toppenjobbet =0)

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: