onsdag, juli 22

Lägesrapport

Nu var det länge sedan jag skrev. Men vi har varit i stugan i en vecka och där fungerar knappt mobilen så internet är inte ens att tänka på.

Med fri tillgång till skog hade jag planerat att lägga massor med spår till Pepson. Men det blev bara två, vi målade fixade och softade. Dock var de två spåren som jag la väldigt nyttiga och jag tror att vi har knäckt nöten. Jag vet hur jag ska gå vidare helt enkelt. Lång liggtid på spåret, minst 3 timmar och mycket belöningar på vägen som inte luktar. Då jobbar han väldigt fint och koncentrerat.

Att vara i stugan är härligt, tycket hundarna. De är så trötta så när vi kom hem efter en vecka sov de alla tre i minst en dag innan det var full rulle igen. Tänkte att det kanske skulle bli lite jobbigt med Pep som ju minst sagt kräver en hel del för att vara harmonisk. Men den nya miljön och att det hände saker hela tiden var nog för honom. Visst tränade vi lite men inte så mycket som jag hade tänkt. Mest har vi bara myst. För att mysa det är Pep väldigt duktig på.

Nu är vi hemma igen och måste ta tag i sånt som att gå fint i koppel igen. Tänk vad saker kan glömmas bort på en vecka!? Klick klick och så komms det ihåg igen. Han är så snabbtänkt. Under veckan i Lovikka har han nästan blivit finsk oxå. Där pratar de ju Meänkieli mest hela tiden så för att imponera på svärmor och svärfar fick Pep bli finsk under veckan och lärde sig både sitta och ligga på finska. Så vår hund är nu tvåspråkig! Funderar på om jag kan utnyttja det på något sätt vi får se ;)

2 kommentarer:

Ninna&Lilo&Stitch sa...

Härligt med semester o bara slapp =)
Tack för tipset i spår , hur många burkar lägger du då och på hur lång sträcka ?
Ha det gott.

Jessica sa...

Hello! Var länge sedan du var här nu, kanske snart dax för ett besök med träning och god mat? :)

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: