tisdag, april 10

Vittringspinnar

Vi kämpar på med vittringspinnarna, har inte kommit så långt än att vi kan börja träna på att nosa rätt pinne, än så länge är det bara att hålla den i ett fast och hårt grepp att inte tugga som gäller. Ixxi är som galen på att tugga på pinnar och apporter är nog bara lite finare pinnar i hennes värld. Så mycket hålla pinne blir det. Snart kan hon ta upp den från backen med ett hårt och fint grepp. Men det är ju när det går sakta och hon hinner tänka, hur jag ska få henne att agera på samma sätt när hon är i aktion det är en helt annan fråga som jag misstänker att jag får lösa när det kommer.

Imorgon är det medlemsmöte på klubben om det är bättre väder än idag så tänkte jag ta med mig hundarna och träna lite innan. Rutan behövs friskas upp lite.

Inga kommentarer:

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: