onsdag, april 11

Så ja

Äntligen har jag fått ändan ur vagnen och tagit mig iväg och tränat. Bra väder och inget att skylla på. Hundarna blev så klart överlyckliga att äntligen få börja träna. Det har varit en lång vinter utan något annat än inomhusträning.

Men jag måste säga att jag har väldigt duktiga hundar. Har inte tränat rutan på hela vintern och Ixxi gör en klockren ruta. Första skicket lite vimsigt hon sprang ut och in igen men stannade fint mitt i rutan, så jag kan inte annat än att vara nöjd. Hopp sitt satt även det som en klocka, läggande sättande superfint ställande lite tvekande och inkallningen funkar inte alls. Får träna mycket stanna kvar för hon går upp efter att jag gått några meter. Så stadga är det som gäller.

Det enda det märktes på var att hon var lite för övertänd, gick före i friaföljet och började gnälla när det blev lite jobbigt.

Ella fick bara göra roliga saker som vanligt, kastade lite apport och hoppade lite hinder samt att vi sprang lite fritt följ. Ella var superglad över att få göra något och när agilityhindren kommer ut ska jag verkligen börja träna henne.

Måste komma ihåg att anmäla till tävlingen före fredag!

Inga kommentarer:

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: