torsdag, april 19

Träning

Nu känner jag hur det börjar närma sig, jag får lite pirr i magen och det känns så himla kul att träna igen. Om jag var ledig varje kväll så skulle jag bo ute på klubben.

Igår blev det lite rutan, som funkar väldigt bra på tio meters avstånd. Jag tycker att det känns lika bra att ta ut avståndet då jag ändå satsar på att starta i trean i höst. Därför tränade jag lite trean moment igår. Bland annat hopp apport. Allt som vi kan går väldigt bra. Men som sagt det som inte går så bra det struntar jag i att träna. Jag testade i alla fall metallapportering igår och det gick bra fram till avlämningen. Det kan inte gå nog fort enligt Ixxi så hon släpper den när hon kommer fram till mig. Ingångarna är svåra med något så äckligt i munnen. Det måste jag träna mer på, men det får nog bli inne. Ja som sagt sedan är det vittringen och fjärren. Vittringen är även den inomhus göra då det bara handlar om att inte tugga pinne och fjärren den ska jag verkligen ta tag i nästa gång vi är ute så att jag inte fastnar i inomhus träning.

För att få lite inspiration ska jag sätta mig och läsa Med sikte på tian, en av de bästa lydandsböckerna jag läst på länge.

Men så kul det är, och så kul det är att se att hundarna tycker att det är roligt. Längtar efter att agilityhindren ska plockas fram så att Ella kan börja träna hon med. Lydnad har hon pensionerat sig från.

Inga kommentarer:

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: