måndag, april 2

Nuläges rapport

Ojoj det har varit mycket nu på sista tiden, kanske inte för hundarna men för mig. Jag håller en allmänlydnadskurs ute på klubben så hundarna kommer att få massor med tillfällen att träna. Sedan kommer jag även att vara hjälpinstruktör på en agilitykurs. Det ska bli hur kul som helst, ännu mera träning för hundarna, det är nog enda sättet för mig att ta mig ut till klubben...

I lördags var det tävlingsledarutbildning för lydnadsklasserna. Det var oerhört intressant, kanske inte så mycket nytt men ändå. Jag fick jobba mycket med min rädsla. Har tävlingslett klass ett och två några gånger men inte de högre klasserna så det var lite jobbigt för mig. Men tyckte nog själv att jag skötte mig väldigt bra så nu kanske jag måste vara duktig och hålla i dessa på våra kommande lydnadsprov. Haha ytterligare en sporre för att träna mer för då kommer jag ju till de klasserna själv och då kan jag ju inte tävlingsleda dem *ler* Vilken motivation!

Annars traskar livet på som vanligt, går ut med hundarna den längsta rundan tidigt på morgonen så att det kanske fortfarande är is på backen för då drar de inte in lika mycket skit. Annars har Ixxi precis fått sig ett bad. Hennes päls har blivit helt underbar sedan valpkullen, knappt en tova så långt ögat kan se och det är en ganska stor förändring med tanke på hur tovig hennes päls blev på nolltid. Jag njuter, det tar max 20 minuter att reda ut den efter ett bad. Såå underbart!

Jag ska anmäla oss till en tävling i början på maj så att jag verkligen kommer igång och tränar... det behövs.

Inga kommentarer:

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: