tisdag, juni 12

Loppis

I helgen har det varit storloppis här i stan. Hela parken blir fylld till bredden med fynd, ofynd, människor och lite kakor här och där. Vi var några stycken som skulle gå och jag bestämde mig för att ta med hundarna. Lite spännande att se hur det skulle gå. Isäntä var lite stressad, tyckte att det var en dålig ide redan från start. Men tji fick han. De var så himla duktiga båda två. Vi mötte sura små hundar, människor som ville klappa, barn som sprang och en massa massa intressanta saker som bara borde undersökas.

De var helt underbart att gå med dem. Jag hade kunnat ha kopplet helt löst hängande, Pep brydde sig inte ens om de elaka småhundarna, höjde lite på ögonbrynet åt deras beteende men inte nå mer än så.

Det enda som var lite jobbigt var efter att kvinnan, som jag tror inte hade alla hästar i stallet, hade hälsat på honom. Då var han lite stressad och försökte efter det att hälsa på alla som gick förbi. Inte för att han kanske ville men för att han hade lite stress att göra sig av med. Då gick vi undan och satte oss ner bara jag och han, andades lite i lugn och ro, sedan var vi tillbaka i samma härliga känsla igen. Fina fina hundarna.

Inga kommentarer:

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: