måndag, juni 18

Lägresök del 2

Nu har vi varit i Holmsund och tävlat lägre sök igen. Jag är mycket nöjd med hans arbete i sökskogen, allt det som vi jobbat med sedan förra tävlingen har gett resultat. Skogslydanden kändes mycket bra, jag tjatade inte lika mycket, kände mig tryggare och säkrare. Han höll rullen ända in på stigen. Tyvärr så fick vi lite oavsökt och tiden tog slut för oss för att jag matade om på samma stället ganska många gånger. Tyckte inte att han gick ut på djupet på den sidan och mycket riktigt han hade missat en figge där. Den tog han dock igen. Vi fick betyg 5 & 5 och en väldigt dålig förklaring till det betyget. Tycker att de knappt sa något alls! Då undrar jag, var det så dåligt? Jag var så himla nöjd. Vad var skillnaden och när ska vi få tur? Varför ska det alltid dyka upp nya små saker. När ska vi ha medvind. Ni vet så där så att det bara fungerar. Känner mig så oinspirerad.

Sedan hade jag inte min vanliga kamrat med mig på arbetet. Han var låg och lite introvert, undra om det var skotten från gårdagen som låg kvar och spökade. Det resulterade i att han hade ett väldigt långt konstaterande ute hos figurant, han brukar ju annars bara klippa rullen och komma men inte igår. Han ville vara på den säkra sidan. Trots att välden var jobbig så arbetade han på som den arbetsmyra han är. Men på lydnaden brast det. Han orkade inte längre. Där arbetade han bara för min skull och inte med någon glädje. Det är helt underbart vad han ställer upp på mig, vilken kamrat. Världens bästa Pep.

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra att du känner dig nöjd iaf. =) När man minst anar det så sitter det bara som ett smäck ! Bryt ihop o kom igen med nya tag !!

Ninna m Lilo & Stitch & Allis

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: