fredag, februari 29

Stå vs ligg

Har börjat harva lite med de gamla stå och ligg. Här om dagen när jag var ute och tränade tyckte jag att hon slarvade lite. Det var som att hon redan hade bestämt sig för vad som skulle komma och utförde det i stället. Så i hemmest lugna vrå försökte jag ställa till det för henne så att hon var tvungen att tänka. Men attas då gick det ju hur bra som helst. Jag försökte lura henne på alla sätt som jag kunde tänka utan att försöra våra intränade mönster dvs stå på vänster och ligg på höger. Men men hon gjorde i alla fall ett super jobb så jag fortsatte till något betydligt svårare, att stå stilla på kommandot stå. Hon tar alltid ett litet steg framåt. Så jag bestämde mig för att hon inte får göra det, vi tränade och tänade och tillslut efter två frolicar så var allt hon gjorde att lyfta på en tass. Men för att det ska sitta måste vi nog upprepa ofta.

Det har jag sedan tänkt att det ska utmynna i ett säkrare ställande och ett säkrare inkallning med ställande. Inkallningen är lite vår stötesten, jag blir inte riktigt nöjd.

Inga kommentarer:

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: