lördag, februari 23

Olika som bär

Vissa saker blir så tydliga när hund nummer två kommer hem. Eller kanske är det så att det är lättare att jämföra beteenden när det finns två hundar i hemmet. Som exempel skulle jag klippa klorna på hundarna, började med Ixxi. Hon sitter skönt och avslappnat i min famn, jag kan göra vad jag vill. Hon bara myser och låter mig göra som jag vill. Sedan ska jag klippa Ella och det blir verkligen tydligt hur mycket hon inte tycker om det. Hela hon är spänd, hon kan inte slappna av. När jag ska försöka komma åt bakbenen, dvs sträcka ut dem lite så att jag kommer åt lättare så drar hon tillbaka dem. Det har jag knappt tänkt på men det blev så himla tydligt när jag gjorde avlsappnade Ixxi först. Hade hon varit katt hade hon spunnit.

Jag har börjat träna lite här inne. Testat lite fot för att se hur de gamla takterna sitter i och visst går det fint. Började slipa lite på höger, vänster och bakåt. Nästa steg är att få till inkallning med ställande och det börjar vi nog oxå med att göra inne. Det är ju så himla halt ute att jag han svårt att gå stadigt själv. Så till att börja med blir det innomhusgrejer, borde kanske ta tag i metall apporten oxå. För den är inte någon favorit.

Inga kommentarer:

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: