tisdag, mars 11

Flexi

Det är alltid lika roligt att prata med andra lika insnöadehundtokar som en själv, det första som en inser att vi har gemensamt är hatet mot detta förbannade flexikoppel. Som om det användes rätt inte är ett helt galet koppel men det är det ju tyvärr ingen som gör, eller väldigt få ska jag väl tillägga.

Även mina hundar har från och med igår utvecklat något sjukt intresse eller hat vet inte riktigt mot flexit. Här behövs kanske en förklaring, Ella har blivit valp igen och har börjat leta fram alla sina gamla leksaker. De ligger i en låda under en liten byrå. För att få fram dem måste hon först dra ut lådan och sedan plocka upp leksakerna, inga som helst problem. Men i den lådan låg ett gammalt felxi, ja jag erkänner har ett sådant i min ägo. Mmm sa Ella, det här är mycker roligare än alla leksakerna...

Det är inte så att jag klagar direkt då jag aldrig använder det där kopplet och skulle jag någon gång i framtiden vilja använda ett så är det jag har trasigt.

Förstår faktist inte varför man vill ha ett sånt koppel, altingen så tränar man sin hund på att gå lös eller så tränar man den på att gå i koppel. Men det är klart människan är lat och vill gå den enklaste vägen, hunden behöver inte tränas och får ändå lite mer frihet. Men en otränad hund i ett flexi är inta alltid så rolig att möta för oss andra.

Inga kommentarer:

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: