måndag, december 3

Nedräkning

Mycket har hänt sedan sist, en del omvälande och annat bara mysigt. Häromdagen så "försvann" Ella under en promenad. Det vill säga hon hittade något äckligt i skogen och kom inte tillbaka på ett bra tag. Jag satt på jobbet och kände hur paniken växte. Det är alltid mycket värre att inte vara närvarande...

... men nu är hon ute ur skogen och allt är som vanligt. Förrutom att jag har fått jobba en hel del med deras allmänlydnad. Inget illa om min hundvakt men det märks att hon inte har samma krav på hundarna som jag. Vilket de är snabba på att utnyttja. Jag har ganska många och hårda krav på dem när vi är ute och går, en sådan sak är att jag inte vill stå och vänta på dem tills de är klara. (Om de inte uträttar sina behvo förståss.) Jag tycker att de ska hålla koll på mig och hänga med mig. Det har jag fått jobba som en galning med i helgen. Efter en lång och jobbig promenad för alla inblandade så är vi nu tillbaka i vår vanliga rutin.

Ixxi är nu väldigt stor, mangen bara växer och växer. I morse ökade jag mängden mat och nu äter hon 5 dl om dagen. Det är svårt att förstå att så mycket mat kan försvinna ned i den lilla kroppen men det säger bara slurp. Nu har hon bara 21 dagar kvar... vilka julklappar.

Kommentar från en mötande schäferägare "Men vilka lydiga hundar du har, så fantastiskt. Vad duktiga de är!" Själv gick han med en Schäferhane som såg ut att vara 1½ år, han gick på tårna och tyckte inte att det var kul att gå vid sidan.

Inga kommentarer:

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: