söndag, december 9

15 dagar kvar...

Har jobbat igenom Ixxis päls idag och shit vad fin och bra den är. Så här fin har den nog aldrig varit. Det kan ju i och för sig bero på att hon nu äter så där specialmat för dräktiga tikar, den måste ju vara till bredden fylld med näring så lite måste ju spilla över till pälsen oxå. Men så här lång och fin päls har hon nog aldrig haft i hela sitt liv. Typiskt att den kommer att torteras av små odågor till valpar...

Ella har nu fått långa promenader två dagar på raken, då jag och D har delat upp oss. Han har gått kort med Ixxi och jag har njutit av en lång och rask prommis med Ella. Det har varit så skönt att kunna sträcka ut på stegen igen. Det verkade som att Ella tycker det oxå.

Försöker komma på trix som jag tänker lära Ella nu när Ixxi inte kommer att vara hemma. Men jag har stopp i hjärnan och det enda jag kan komma på är "Hands up" och att sedan panga så att hon lägger sig ned och spelar död. Men vi får se kanske kommer jag på något vettigare...

4 kommentarer:

Jessica sa...

Hej! Det verkar minsann bli en hel hög små-lakritsar till jul, va spännande! Om du fortfarande är inne på det där med att borsta och bada så har jag en schäfer härhemma. Jättesnäll...och massor med päls som borde borstas bort ;)

Ha det bäst :)

/Jessica&Ellabella

ellapix sa...

Haha,jag tror inte det. Men det är väl bara att ta ut henne i skogen och dra med handsken några varv... Måste vara lätt som en plätt... *ler*

Anonym sa...

Hej Anna! Jag snubblade in på din sida och kommer nu med ett partytrick att lära Ella. =)du säger "Tumme tott" och då ska hon sätta sin nos mot din tumme. "Slickepott", mot pekfingret osv. En annan sak som är ganska kul är om du frågar henne om hon är en katt, då ska hn skaka på huvudet och om hon är en hund, då ska hon nicka. =)Ha det bra, och gott nytt år!

ellapix sa...

Åh tack för tipsen Maja, det var länge sedan...

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: