lördag, maj 12

Rakat

Det allra första jag måste berätta är att Ella blivit rakad. Hon ser inte riktigt klok ut men är så himla söt. Det tog i och för sig en dag för mig att vänja mig vid hennes smala ben och hur liten hon är. Sedan insåg jag ju kvickt att hon har lite övervikt, den lilla damen. Så nu blir det till att börja hårdmotionera. Jag som går minste en entimmespromenad per dag... *skakar på huvudet* Om jag hade batterier till digitalkameran så skulle ni få se hur rolig hon ser ut, men det har jag inte.

Idag har Ixxi och jag varit och tävlat. Som vanligt med henne så går det som går bra väldigt bra och det som går dåligt går helt åt fanders. Två nollade moment och ett som jag trodde vi nollat.

Platsliggande - 10
Fritt följ vid sidan - 8
Läggande - 9
Inkallande med ställande - 0
Sändande m ställande - 5
Apportering - 10
Fritt hopp över hinder - 0
Fjärrdirigering - 9
Helhetsintryck -9

Som ni ser så är det ju i stort sett inga dåliga poäng. Bara lite okoncentration från min hund. Så nu ska jag ta och anmäla oss till en massa tävligar så att vi får in lite rutin på det hela. Jag kan ändå inte vara besviken då hon gör det så himla bra, det är som sagt bara koncentrationen som faller och det måste vi träna mer på. Har ju varit lite ur fokus själv på tränings och tävingsbiten i vinter så nu måste vi ta tag i det... Så fort tävlingshelgen är över så ska jag ta tag i träningen.

I morgon ska jag ligga figge, hoppas att jag blir hittad så att det inte blir allt för tråkigt.

Inga kommentarer:

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: