fredag, maj 18

Onsdagspasset

Träningen i onsdags kändes väldigt bra. Det blir bättre och bättre och inkallningen fungerar mycket bättre nu. Hon ställer sig tusen gånger fortare. Hon har börjat tänka, det tycker jag är helt underbart. Vissta tycker att det är jobbigt när deras hund börjar gå sakta eller ställer sig före kommandot, nu tänker jag ffa på inkallning med ställande. Jag blir glad när det händer! Då vet jag att hon har börjat tänka och att hon lär sig något. Då först betyder det vi gör något. Framförallt gäller detta inkallningarna där det är så många moment som hunden ska förstå. Den ska spinga tokfort, stanna tokfort och allt på mitt kommando. Det kanske inte är så lätt att fatta för en hund. Men nu tänker hon i alla fall, försöker lista ut vad det är som ger belöning och då går det oftast fort när hon börjar tänka själv. Då brukar det räcka med en eller två gånger utan belöning där vi går tillbaka till startpunkten sedan greppar hon att det där inte var bra. Det ger ingen utdelning. Jag älskar den här fasen.

Sedan så gick allt annat väldigt bra, vi trilskades lite med metallen men tillslut var inte heller den något problem. Hon fick gå och hämta den på lite konstiga ställen tex hoppa upp på bänk och hämta och sedna ta sig ned med den i munnen eller tvärt om. Efter det blev ingångarna väldigt enkla.

Rutan ser bättre och bättre ut, vi kan ta ut hela sträckan och det funkar.

Putsade lite på helt om och stegförflyttningarna och där måste vi göra mer. Men det är ju bara kul.

Inga kommentarer:

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: