tisdag, april 8

Resultat

För tillfället tränar vi mycket på att komma in till rätt sida vid inkallning, fjärrdirigering och stegförflyttningar.

Stegförflyttningarna hade jag ganska mycket problem med förr, men nu är det som att poletten trillat ned. Ixxi varken gnäller eller skäller när hon ska förflytta sig bakåt eller åt vänster som är de svåra förflyttningarna för oss. Jag tycker även att bakåt förflyttningen börjar bli snyggare och snyggare, det vill säga rakare och rakare.

Hade ju tänkt anmäla mig till Umeås tävling i början på maj men just nu känner jag mig lite osäker, tänk om det är allt för blött. Jag har en hund som blir mer och mer känslig för att arbeta i blöta. När hon var liten kunde hon ligga i vattenpölar men inte nu, nu går det knappt att gå igenom dem. Men det är väl bäst att anmäla sig så att jag inte börjar oroa mig för allt som kan händan.

Inga kommentarer:

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: