måndag, april 28

Ixxi

Jag vet inte riktigt vad det är men Ixxi är inte riktigt sig lik sedan hon kom hem från sin andra valpning. Kanske är det så att återhämtningen tar lite längre tid den här gången? eller så har jag bara inte erbjudit nåt riktigt kul.

Den stora skillnaden ligger i att hon inte verkar tycka att allt är lika kul som förr. Då kunde hon mer eller mindre bortse från mitt beteende. Belönade jag inte ordentligt så var det inget problem för det var så kul bara att få göra nåt. Men så är det inte längre. Det tog väldigt lång tid för svansen att komma upp på ryggen bara när vi var ute och gick på promenad. Säkert mycket trötthet. Jag ser även nu att går vi en för lång runda så hänger den efter ett tag. Hon har helt enkelt ingen kondis. När jag var ute och cyklade med dem så var det Ella (!) som låg i täten. Det samma gäller när vi tränar, så fort hon gör något hon kan så går det väldigt bra då är hon pigg glad och med. Men när det blir lite svårare så åker svansen ned och hon tycker inte att det är kul.

När jag funderade kring detta i veckan så har jag insett att jag måste träna mer motivationshjöande med Ixxi än vad jag är van att göra. Kanske bara en upprepning och sedan en dunderbelöning. Igår var vi ute och gjorde lite inkallningslekar så att det skulle bli kul för inte ens där har hon någon direkt fart. Men efter gårdagens lilla lek så blev det bättre. Det är med andra ord en lite längre väg tillbaka till normalform den här gången.

Måste nog även undvika skotten så att träningen inte bli förknippad med sånt. Himla synd då jag gärna skulle vilja åka ut på klubben ikväll och träna.

Inga kommentarer:

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: