onsdag, januari 2

Rapport

Den 21 december trillade det ned fem små valpar, fyra hanar och en tik. Jag har inte varit och hälsat på dem än men kanske blir det idag, då vi fick lite tid över. Vi skulle åka hem idag men har lämnat in bilen på rep då vi inte hade några fungerande baklysen.

Ella har haft en skön och vilsam jul, i hennes tycke helt perfekt. När jag skickat ut andra på uppdraget "motioneraElla" har det inte fungerat så bra. Hon har helt enkelt vägrat! Visst är hon rolig (humpf) min lillebror kom inte längre än utanför garaget då satte hon sig ned och blåvägrade, sedan drog hon honom tillbaka in igen. Hon är latare än latast och vet att dessa människor kan hon göra lite som hon vill med. Det gäller att inte vara dum... Så för att få ut henne har jag fått gå med vilket mina "promenerare" inte alltid gillat. Har haft en hundkär M här som inte har fått göra så mycket som han önskade... *skakar på huvudet*

Över nyår har vi varit i Boden, där har hon mest passat sig för springade barn, usch, de är lite otäcka. I huset granne med det vi hälsade på bodde det en Kelpie som var väldigt uppfostard. Den gick inte från gården trots att jag och Ella gick förbi. Han bara gnällde lite och ville hälsa. När vi kom på staketsidan så skuttade han glad i hågen fram till staketet och Ella såg honom och sa att så får man visst inte göra... Surfis. Det visade sig att det var ordförande i Bodens bk som bodde där. Så efter det passade jag mig lite extra, ville ju inte skämmas för min trasselsudd.

Nu väntar vi alla bara på att få komma hem. Men som sagt kanske blir det ett besök i valplådan idag. Eller i alla fall ett Ixxi besök, jag längtar redan efter henne...

1 kommentar:

Jessica sa...

Äntligen någon som bloggar i dessa mellandagar :) Men vad är balkysen;)

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: