lördag, januari 5

Valprapport

Kunde inte hålla mig så jag åkte förbi Shang Di's för att hälsa på Ixxi och hennes valpar, som jag berättat förr var det fem stycken.

1. Hane - Svart med små små vita markeringar
2. Hane - Svart med små små vita tecken
3. Hane - Svart med vita tecken, höga strumpor och krage
4. Hane - Sobel, den kommer nog att bli ljus nästan åt rödvithållet.
5. Tik - Svart med vita tecken, höga strumpor och krage

De var ca två veckor gamla när vi var där så det var egentligen inte så mycket att se. Men det var härligt att träffa Ixxi. Hon verkar vara en toppen morsa som tar det hela med ro. Hon sköter valparna precis så mycket som det behövs och gör det bra, men tycker om att få komma bort från dem och vara med de vuxna hundarna. Den här gången hade hon tid med oss när vi kom och hon verkade mycket mer vaken. Förra gången var hon helt fixerad vid valparna. Nu verkade hon mycket mer rutinerad.

Men ojoj vad jag saknar henne, det blir genast mycket värre efter att jag har fått vara och hälsa på. Vill bara att de här två månaderna ska rusa förbi så att jag kan få hem henen och börja träna. Vårt mål med 2008 är att vi ska ta oss upp i elit, vi behöver inte tävla där med vi ska dit så är det bara. Inget ska hindra mig det här året...

1 kommentar:

Anonym sa...

Tänk va man missar när man i bor i Ume längre... Ixxi har fått valpar! Rutinerad mamma vid det här laget!

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: