tisdag, februari 20

Hemma igen

Nu är de hemma igen mina sötnosar. Ixxi ligger i soffan och snarkar så att den skakar. Ella har gått och gömt sig i sovrummet. Där trivs hon allra bäst, förutom när hon ligger i mitt knä.

Det är så märkligt, när de är hemma kan jag bli så less och irriterad på att de skäller och har sig inomhus. Men när de inte är hemma så saknar jag allt de gör. Till och med att de skäller när det ringer på dörren. Det är så fruktansvärt tomt de dagar då de är hos "gammelhusse". Jag tänker alltid att det ska blir skönt, då får jag göra som jag vill. Behöver inte anpassa mig efter dem. Men det går ju inte, saknar dem så mycket. Saknar att ha promenadsällskapet, saknar att de ligger vid mina fötter och sover eller sitter vid fönstret och skäller på förbipasserande hundar.

Men nu är de hemma igen. De ligger och myser på sina favvoställen och jag njuter av att höra Ixxi snarka och hur Ella smyger omkring som om hon trodde hon var osynlig.

Inga kommentarer:

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: