söndag, februari 18

Första tävlingen

Ja då har vi inlett tävlingssäsongen Ixxi och jag. Det gick över förväntan. Jag blir alltid lika imponerad av henne. Hon är så himla himla duktig. Synd bara att hon har en lite lat matte som inte alltid anstränger sig som hon borde med tanke på hundens kapacitet.

Men tävlingen då, jo poängen var väl inte nåt jag jublade över. Vi vann dock vår klass, men på ett 3:e pris. Det som kändes så himla bra var känslan i magen. Jag lyckades så himla bra med den, jag hade en lugnare magkänlsa än vad jag haft på väldigt länge. Det känns som att studiecirkeln har hjälpt mig massor. Jag kunde fokusera på rätt saker och var så hjälpsam med min hund och jag var knappt nervös. Alltså jag är så stolt över mig själv och hur finfint jag skötte mig.

Nu skötte ju även Ixxi sig bra, hon missade dock två moment men det beror nog bara på att vi inte har tränat något alls den här vintern. Kan ni tänka er, hunden är helt otränad eller genomkörd på lydnaden går in och gör poäng på i snitt över åtta. Hur BRA är hon inte. Dock så märktes det att vi inte tränat för hon slarvade med apporten och satt inte kvar på inkallninge och det är ju just stadga som är lite av vår svaga punkt. Det som vi måste träna på ofta för att vara på topp.

Men jag kan inte säga annat än att jag är nöjd, vi är ett perfekt team Ixxi och jag.

2 kommentarer:

Icka sa...

Vi tyckte ni var superduktiga. Ixxi var så alert och impade på oss i publiken. Hurra vad ni var bra!!!

Anonym sa...

Kul & Grattis! Själv ska jag ut på lydnadsplan i sommar med Winna, det blir hennes o min första RIKTIGA tävling! Jag har tränat många hundar i flera år men jag har aldrig valt att tävla :( men nu jä''ar, tänkte jag :)))

Kolla gärna in min hundsida (hundbiten) som handlar om det mesta i hundväg :) Jag har även en hemsida till min kennel www.twodogs.se

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: