måndag, mars 28

Röntgad

alltså går vi i väntas tider.

Idag kl 15 hade vi fått tid för röntgen av höfter och armbågar. Jag har varit så förbålt fattig därför har det inte blivit av. Men nu så.

Som vanligt är han en pärla. Lite nervös när vi kommer in, svansen åker ner och han blir lite stirrig. Men det går snabbt över och när vi väntar på att anmäla vår ankomst sitter han vid min sida och nosar nyfiket på maten som ligger brevid. Den lilla Sheltie valpen var oxå lite intressant men när matte säger att han ska vara försiktig så är han det. Världens bästaste.

När sedan personalen kommer fram till oss inför sprutgivning så hälsar han så fint till en början sedan klättrar han upp på henne och nosar henne försiktigt i ansiktet. Sötgubben. Hon berömmer honom för att han är så trevlig. Vilket han är för även om han hoppar så gör han det balanserat och trevligt. Försiktigt sätter han upp tassarna och undersöker vem det är han pratar med. Han är så fin min lilla prick. Han väger nu 20,7 kg.

Han har sovit hela kvällen och det känns mycket konstigt att han inte kommer och pockar på uppmärksamhet. Han är trött min lilla snutt. Han sover och jag väntar. Undra hur många gånger man kan gå in på SKK hunddata för att det ska gå fortare för dem att läsa av plåtarna.

Nu kom han upp i soffan för första gången ikväll...

2 kommentarer:

Jessica sa...

Grattis till snygga leder :) Hoppas att ni har det bra, här har vi någon typ av halvregn i dag, ushi bushi!

Mackan sa...

Det är så härligt att läsa hur duktig och omtyckt han är lille Peppen. Fy på mig, har inte uppdaterat hemsidan än med fina röntgenresultatet.

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: