torsdag, december 9

Förvirrat

Dagens mest förvirrade träningspass på länge. Började med lite vittring men han bara skruvade upp sig mer och mer så det var ingen bra plan. Tillslut ingen näsa alls på utan han bara plockade pinne efter pinne. Plockade en tittade på mig och så plockade han nästa. Jag reviderade min plan och tänkte att det nog är lättare att träna något han kan. Men Peppens hjärna hade redan kokat över. Han erbjöd massor med saker på superkort tid. Det i hela det här virrvarret var att han erbjöd bakåtkryp utan att ens tänka sig för.

Det var längesedan jag hade en så het aussie. Han var helt galet på och ville bara göra mer och mer och hans huvud gick på högvarv. Inget blev helt bra för att han ville inte sluta erbjuda fel saker. Det fanns ingen gnutta koncentration. Men kul hade vi både han och jag. Ett litet energi pass.

Jag måste ta och göra en plan så att jag vet vart jag är och vart jag ska. Känner mig allmänt förvirrad för tillfället. Kanske är det det som avspeglar sig i galna hundens galna glädje.

Inga kommentarer:

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: