fredag, november 21

Saker som gör en matte glad!

1. Två långpromenader på över två timmar vardera och Ixxi är inte trött. Vid 20 minuters rundan idag fanns det fortfarande spring i benen.

2. Att försöket gick vägen. Plockade fram en näve mat och en klicker. Tänkte nu ska vi få till ett bättre läggande. Ett som går bakåt inte pladask framåt. Backa träningen har gett fina resultat där. Försöket var om magen skulle hålla. Nervöspromenad dagen efter, men se nummer två såg fortfarande bra ut.

3. Höljudda snarkningar och en hund som sover på rygg. Det betyder avslappning och alltså inte smärta någon stans.

4. Ella som smakar kaffet när jag säger att hon får. Tror aldrig att hon gjort det förr. Hon brukar bara vända sig bort. Men idag... det hängde kaffe i skägget till och med. Hahah. Kanske inte det bästa för hennes mage dock. Men det var så lite..

5. Att inte ha oro i kroppen längre. Oron går lätt ut över hundarna, dvs jag låter hårdare än jag menar och ler inte mot dem lika ofta som jag brukar. Glad matte likamed glada hundar.

På mådag är det dags att kontakta veterinären och höra vad de har att säga. Visst kanske det blir platt fall igen. Men jag känner ändå att Ixxi är påväg tillbaka. Nu ska vi bara lära oss vart gränserna går. Hur mycket mer mat per dag kan jag ge, vid träningen. Hur många långpromenader per vecka går bra osv. Promenaderna löser nog sig själv så länge hon får behålla maten. Då handlar det ju kanske mer om kondition. Det är värre med träningen. Hur mycket kommer hon att klara av. Blir det en näve mat per dag så måste jag träna så att jag bara får lyckade övningar. En utmaning som jag gärna antar.

Inga kommentarer:

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: