onsdag, augusti 20

Skit nytt

Tänk vilka konstiga saker som kan göra en glad ibland. Igår kväll bajsade Ixxi ute (!?) för första gången på två veckor! Jag blev så lycklig att jag genast gav en rapport till sambon som förde in det på brakontot. Det innebär att jag kan slappna av och sova gott om nätterna. Plus att Ixxis mage fungerar som den ska.

I och med detta så känner jag att jag kan börja träna lite smått igen. Dock inte med något annat godis än maten. Vill inte äventyra något. Men hon gillar det dyra och då funkar det ju som godis oxå. Bävar för vad en stor säck kan kosta. Fick nämligen rekomendationen att om den lilla påsen fugerar ge henne en stor säck så att magen verkligen hinner lugna ned sig och sedan övergå till det vanliga fodret. Antagligen har hennes mage kommit i någon slags obalans som måste ställas till rätta. Funkar det med foder så är det ju en billig och lätt lösning i jämförelse med om hon varit allergisk eller någon "allvarligare" magsjukdom. Så det är väl bara att bita ihop.

Blev glad när jag såg att min favorit djurvårdare jobbade på veterinärstationen. Känns tryggt att ha någon från Umeå som känner till en och så.

Inga kommentarer:

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: