fredag, augusti 15

Magbekymmer

Nu har jag ringt veterinären och hon tyckte jag skulle avmaska Ixxi först för att se om det kan vara det. Tydligen är det så att maksakr och sånt "aktiveras" under dräktighet. Hon är dock avmaskad före hon fick valparna men som sagt kanske lika bra att göra det. Sedan fick jag rådet att köpa Hill's antar jag att det är för känsliga magar. Så nu ska jag iväg till apoteket för att köpa lite avmaskningsmedel så får vi se om det här ger med sig.

Jag börjar bli lite smått orolig nu, då hon aldrig förr varit dålig i magen och nu är hon det nästan hela tiden. Sedan februari då hon kom hem har hon varit dålig två ordentliga gånger och sedan lite från och till undertiden. Men jag är inte helt orolig då hennes allmänna hälsotillstånd inte alls är nedsatt på något sätt. Hon är helt som vanligt, positiv och glad. Men som sagt jag kan ju inte träna henne eller göra något väldigt ansträngande då hon inte behåller maten eller under korta tider bara äter ris. Det ger inte mycket energi. Nåja jag hoppas att den här soppan snart är löst.

Veterinären ute på Djurkliniken var i alla fall väldigt trevlig och jag fick ett gott bemötande där det känns ju alltid bra.

Inga kommentarer:

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: