torsdag, november 8

Knälås och bakbenskontroll

Ute - Det här vädret är Ellas absoluta favorit, snö och lite kallt men inte för kallt. Hon är pigg som en lite iller.

Idag bara 1 springer och en som såg ut som 1 korthårscollie men mest troligt inte var det. I alla fall båda var lydiga och duktiga.

Inne - tränar vi vidare på att gå runt med bakbenen och frambenen på ett ställe. Ella ska hålla tassarna på en skärbräda, har kanske förklarat detta förr. Det går framåt med små små steg.

Ixxi tränas på knälås vid stå. Har problem med att hon tar minst ett steg vid stå så nu har jag börjat med knälåsstrategin. Jag klickar för låsningen helt enkelt och det blir helt klart bättre. Plus att det är en fördel att träna detta inomhus på halt golv*ler*

Planer - Fick tävlingskalendern idag. Genast började jag planera nästa säsong, det ska bli så kul att börja träna och tävla igen. Det här pausåret har inte varit bra för både mig eller hundarna. Så nu tar planerna form i huvudet. Nu måste jag bara hitta träningskamrater.

1 kommentar:

Jessica sa...

Tjena! Tänkte bara se om du skrivit något om det sista väderomslaget...Inte så lyckat kan man tycka. Misstänker att kola&laktits drar in en del nu ;)

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: