onsdag, juni 27

Sommar cupen

Igår kväll var Ella och jag och tävlade inoff agility. Det är på den nivån vi är just nu, tycker fortfarande att vi har problem med slalom. På sommar cupen så kör vi samma bana två gånger vilket gör att det är ett perfekt tillfälle att träna på. Det går liksom att tänka igenom och se över sina fel. Som vanligt ville Ella inte ta slalomet, hon förstår inte att det är ett hinder som alla andra. Alltså första vändan så diskade vi ut oss där. Vilket jag hade räknat med. Enligt min klubbkamrat så har jag en pessimistisk inställning, må hända har hon rätt...

Så andra vändan bestämde jag mig för att hjälpa Ella så mycket som jag bara kan för att hon ska ta slalomen. Det gick helt superbra, inte ett fel hon tog hela och förstod vad hon skulle göra. Vi fortsatte med ett hel felfritt lopp fram till näst sista hindret. Då slappande jag av, trots en väldigt klurig kombination, och så klart blev det fel och hon tog hindret från fel håll. Alltså disk vid näst sista hindret. Så typiskt!

Men det roliga är att det nu känns mycket mer motiverande att träna, för nu vet jag att vi kan att hon går att styra på banan att hon siktar och förstår vad jag vill att hon ska göra. Det känns väldigt kul och nu ska vi börja köra stenhårt med slalomträning. Plus att vi ska anmäla oss till agility tävlingarna i Åbyn-Byske i aug.

En sådan pepp!

Inga kommentarer:

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: