söndag, december 4

Gratulationer

Har tänkt skriva nu så länge men det har hamnat så långt ner på listan för saker att göra. Men idag blev jag inspirerad.

Peps bror Rosso med matte har idag fixat Godkänd vid vallhundsprov. 
Stort grattis till dig Mackan bra jobbat!

Jag och Pep har haft en liten viloperiod, jag har arbetat med nya och "svåra" arbetsuppgifter. Har varit så trött när jag väl tagit mig hem att jag i stort sett somnat i soffan och inte haft kraft över för min lilla bästis.

Men vi har tagit oss väldigt lågt i söket i år. Om jag tänker på hur det var när vi började så har vi arbetat oss förbi en massa besvärligheter. Visst har vi en bit kvar tills vi är klara men det känns som himla bra. Han är så duktig mitt hjärta. Nu har vi det mesta på plats, gäller bara att arbeta vidare på tomslagen. I år har det varit stort fokus på träning och jag hoppas att nästa år kommer att bli ett tävlingsår.

Under vintern är det lydnadsträning som gäller. Vi har slackat lite på den biten och det ser jag resultatet av nu. Han slarvar en hel del och borde kunna göra bättre. Men jag har mig själv att skylla och gör det oxå. Det är bara att bita ihop och komma igen. Vi kommer att ha massor med lydnadskul i vinter. Framförallt är det känsla och koncentration som vi ska arbeta med. Jag har planen klar i huvudet som vanligt.

1 kommentar:

Mackan sa...

Tack för grattis!
Och du, som svar på en kommentar i tidigare inlägg (det gick inte att svara i blogg, den krånglar i kommentarsfunktionen emellanåt) Pep är vår pepp så klart!!! :D

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: